Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 21 Ogos 2010

Memang Tidak Dapat Kuhindar

Seperti biasa, apabila ada novel baru di pasaran, aku akan melayari Internet untuk 'bedah' dan 'siasat' cerita itu bagaimana dan tentang apa. Jika ada preview online beberapa bab awal, lagilah senang kerja aku. Bagi yang tiada bantuan online pula (hanya sekadar cover dan blurb), terpaksalah aku ke kedai buku berhampiran untuk menjalankan 'bedah siasat'.

Dan novel terbaru yang aku beli adalah novel ini. Pada mulanya aku cuma membaca beberapa bab awal di Internet dan jika aku berasa tertarik dan hendak tahu ceritanya hingga ke penamat, maknanya aku memang wajib mendapatkan buku itu!

Begitulah yang aku rasa tatkala membaca beberapa bab awal novel ini. Walaupun aku tahu kisahnya pasti berkenaan cinta tiga segi, tetapi aku tetap hendak baca. Dan setelah beberapa kali aku ambil dan letak semula, akhirnya aku nekad juga membeli novel ini semalam.



Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?



Agaknya sebab penangan tajuk novel ini kut, 'Tak Mungkin Kuhindar', makanya aku juga tidak mampu untuk menghindari hati sendiri untuk tidak membeli novel ini :)

Eh, tetapi di rumah aku masih ada empat buah novel lagi yang aku belum baca! Satunya aku beli dan tiga buah lagi aku dapat hadiah peraduan ulasan buku. Bila ya aku hendak baca buku-buku itu? Haish...

Tiada ulasan: