Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Khamis, 11 November 2010

Bulan yang Sibuk

Blog Taipan Jemari Ilmar Imia aku tutup kerana tidak ada entri baru.

Tidak ada entri baru kerana bulan ini aku sangat sibuk.

Sibuk sangatkah? Kononnyalah. Haha.




Sibuk-sibuk pun, sempat juga baca novel. Novel D'3R dan Perang Kuali sudah khatam. Jadi, aku pun belilah novel baru. Terbeli sebenarnya. Betul. Aku hendak beli novel lain sebenarnya tetapi novel itu pula belum ada di kedai buku. Jadi, demi melepaskan gian, aku pun belilah novel ini :)


Lisa adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan dan doa. Dia mahu jadi Cinderella yang sentiasa punya pari-pari membantunya tatkala dia berada dalam kesusahan. Namun, Lisa tahu itu mustahil. Kuasa tuhan mengatasi segala keajaiban di muka bumi.

Tuhan mendengar doa Lisa. Berkat kejujurannya tatkala bekerja sambilan, dia diberi ganjaran menyambung pengajian di Kolej Universiti Malaysia. Di sana segala-galanya bermula. Hidup Lisa diduga.

Dia dihambat dan dibuli seorang jejaka yang dipanggil 'anak raksasa'! Mengapa Farid dipanggil anak raksasa? Mengapa pula Farid menggelar Lisa sebagai 'nenek kebayan'?

Itulah terjadi apabila gadis yang biasa-biasa sahaja bertemu dengan jejaka luar biasa!

Ikutilah cerita menarik ini!



Kurang-kurangkanlah baca novel itu! Hendak jadi pembaca ataupun penulis ini? Haish!

Tiada ulasan: