Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 15 September 2012

'Baby' Kembar Lima

Waktu pertama kali ditawarkan untuk menulis buku latihan mata pelajaran Bahasa Malaysia bagi SJK (C), saya agak kurang yakin kerana saya sedar tanggungjawab mengajar ini bukan mudah. Walaupun emak saya seorang guru Bahasa Melayu tetapi saya tidak mewarisi 'bakat' mengajar emak saya.
 
Namun, atas kepercayaan yang diberikan oleh Editor Senior (Puan Heng) di syarikat penerbitan tempat saya bekerja dahulu, saya menerima tawaran beliau. Sebelum menulis buku latihan, saya sudah terlebih dahulu terlibat dalam penulisan berbentuk latihan sebegini dalam majalah pendidikan terbitan syarikat yang sama.
 
Bukan mudah untuk mendapatkan kepercayaan orang, jadi saya amat berbesar hati kerana beliau sendiri yang menawarkan peluang ini kepada saya. Sedar tidak sedar, rupa-rupanya sudah banyak buku latihan yang saya tulis.

 
 
 
 
 
Menulis buku latihan ini juga ada keseronokan dan kepuasan yang tersendiri. Apa-apa pun, saya tetap berasa bertuah kerana berpeluang menyumbangkan sesuatu untuk mata pelajaran yang amat saya cintai ini.
 
Buat masa ini, saya sudah agak jarang menulis kerana sibuk dengan kerja di ofis dan beberapa kerja freelance editing dan terjemahan. Tidak sangka rezeki saya semakin murah sejak akhir-akhir ini. Alhamdulillah.
 
Berkenaan dengan novel baru pula, insyaAllah, novel kanak-kanak kedua saya akan menemui pembaca tidak lama lagi :)