Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 13 Jun 2022

Kenangan PBAKL 2022

Alhamdulillah, Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2022 sudah pun melabuhkan tirainya semalam. Dan melalui kunjungan beberapa hari ke sana, saya dapati bilangan pengunjung semakin bertambah terutamanya pada hari-hari terakhir. Keadaan agak sesak dengan pengunjung. Suatu petanda positif untuk industri buku. 

Saya ke sana untuk menjenguk 'anak-anak' saya dan juga 'anak-anak angkat' yang berada di sana di samping mengambil peluang untuk mempromosikan dan menghebahkannya dalam media sosial. 

Setelah diberitahu tentang buku Aina Masuk Asrama, saya dapat tahu pula bahawa novel lama saya, Bukan Tak Suka dan Cinta Gantung rupanya ada dijual di reruai Fajar Pakeer. Hu hu....



Dan tak sangka pula pada kunjungan terakhir saya di sana, saya terserempak dengan kawan-kawan satu batch semasa di UiTM dulu. Tak sangka pula masih ada yang dapat cam saya walaupun kita ini biasa-biasa saja T____T

Ada antara mereka yang tak tahu pun saya tulis buku tapi sejujurnya saya tak kecil hati pun. Dah saya sendiri yang guna nama pena, kan? Lagipun saya pun memang nak low profile saja. Biar orang kenal buku-buku kita je gitu!

Alhamdulillah, terasa kemeriahan pesta buku kali ini. Ramai kawan yang dah lama tak jumpa dapat jumpa semula. Rindu sungguh kenangan PBAKL dulu terutamanya kenangan berjumpa dengan arwah suami di PWTC. Mungkin ada yang hairan kenapa saya kerap ke sana. Sebab rindu. Setiap kali ke sana, terasa seolah-olah arwah masih ada....

Harapnya PBAKL tahun depan saya dapat siapkan dua buah buku yang asyik tergendala ini.

Tiada ulasan: