Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Jumaat, 13 Mac 2009

Budak S.M.A.R.T. Lagi

Dua tiga hari ni aku tengok polling Budak S.M.A.R.T. kat bawah blog CII begitu cepat meningkat. Ramai sangat ke orang yang suka cerita tu? Ke ada yang sengaja nak main-mainkan aku? Huhu ... cerita ni aku tulis masa aku form 3. Idea cerita ni tercetus dari pemerhatian aku di sekolah dan ada jugak melalui pengalaman aku sendiri. Tapi aku tak nak cakap yang mana satu pengalaman aku :D Of cause la masa tu cerita-cerita band indie ni tak wujud lagi tapi aku ni jenis penulis yang sentiasa edit and update cerita aku dari masa ke masa selagi aku tak puas hati. Dari tahun 2000 hingga tahun 2008, mestilah banyak yang dah aku ubah dan akhirnya inilah hasilnya.

Kalau ada sesiapa nak tahu, manuskrip Budak S.M.A.R.T. ni pernah ditolak oleh 2 buah syarikat penerbitan dengan alasan manuskrip ni tak sesuai dengan polisi syarikat dia orang sebab mengetengahkan tema cinta remaja ... huhu ... dan hujung tahun lepas tetiba ada sebuah syarikat penerbitan yang menawarkan untuk menerbitkan manuskrip aku lepas dia orang baca karya aku kat penulisan2u. Mula-mula aku ragu-ragu jugak tapi sorang member aku cakap apa salahnya cuba so aku pun bagilah manuskrip ni pada dia orang hujung tahun lepas. Awal bulan 2 hari tu dia orang cakap tengah proses suntingan tapi sekarang aku tak tahu apa jadi pada manuskrip tu sebab orang tu pun senyap ja. Jadi terbit ke tak ni? :(

~edited~

perkembangan terbaru

"Novel budak smart akan keluar ke pasaran dalam jangka masa sebulan dari tarikh hari ini (19 Mac 2009) atau paling lewat dua bulan. Proses editing telah selesai sekarang dalam proses layout dan penyediaan cover. Kemudian kami akan hantar untuk di cetak." (penerbit)

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tp akak suke cite tu..
hihi..ooo ader tersurat n tersirat yea..
akak doakan smg novel tu jd publish yea..
amiiinnnn....

Ilmar Imia berkata...

trimas! :D

Tanpa Nama berkata...

sesama sis....
(~_~)

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..
smg b'jaya..
da ade kt psrn jgn lupe inform tau..