Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Selasa, 2 Februari 2010

Aku, Laptop dan Novel

Semalam orang KL cuti. Masa aku tengok syok menaip depan laptop kat rumah sewa aku, tetiba kawan aku telefon. Ajak teman dia pergi hospital sebab dia ada kerja part time kat sana.

Lepas kerja dia habis, kita orang pergi makan kat Gombak. Terserempak dengan kawan dia, pasangan suami isteri. Dia orang cam aku. Kita orang pernah jumpa sekali. Dia orang tanya kawan aku tu dia buat apa kat situ.

Kawan aku pun ceritalah dia buat part time bla... bla... bla... , cakap-cakap pasal kerja. Tetiba nama aku pun terbabit. Dia bagi tahu kedua-dua kawan dia tu yang aku ni penulis novel. Pantas aku siku lengan dia. Malu mungkin.

Aku tak suka orang kenal aku sebagai penulis novel sebab aku pun masih baru memegang gelaran tu. Lagipun, novel aku pun belum tentu lagi macam mana sambutannya. Justeru, aku lebih suka berahsia mengenai identiti aku. Biarlah orang kenal nama dan karya aku tapi bukan siapa aku.

Tiada ulasan: