Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 10 Mei 2010

Menuntut Ilmu Hingga ke Cheras

Dah lama rasanya aku tak pergi bengkel. Maklumlah jadual hujung minggu aku sekarang sangat kelam-kabut dan tak menentu. Tak boleh dirancang. Kalau dirancang, mesti takkan jadi...huhu... Dan kerana tak merancang tu juga, aku berkesempatan menghadiri bengkel novel di IYC, Cheras semalam. Kalau tak silap aku, inilah bengkel pertama yang aku hadiri untuk tahun 2010.

Aku pergi ke sana dengan seorang kawan. Mujurlah kita orang ada GPS yang boleh menjawab semua pertanyaan kita orang dan kerana itu perjalanan kita orang lancar tanpa sebarang kesesatan. Thanks, Aina! Hehe... tapi otak aku tak dapat berfungsi dengan baik gara-gara tak cukup tidur. Mujur aku tak tertidur dalam bengkel tu. Yalah, dah duduk depan kan? Ahak...

Sebelum ni aku cuma tulis apa yang aku rasa nak tulis. Kalau tak dapat tulis manuskrip penuh pun, aku akan tulis draf aje untuk curahkan apa yang ada dalam kepala aku. Barulah aku tahu selama ni aku menulis menggunakan kaedah sit on the pen. Kalau tak ada idea, memang aku tak menulis. Kalau menulis pun, aku tulis cerita lain...hehe... Selain itu, banyak juga istilah ataupun term-term penulisan novel yang aku tak tahu. Tercengang sekejap aku dibuatnya. Oho, sekarang aku dah tahu!

Terima kasih kepada Kak Maria yang sudi memberi tunjuk ajar dan tak lokek menjawab soalan-soalan aku walaupun ada antaranya mungkin kedengaran remeh. Konon lepas balik dari bengkel tu, nak ganti tidur. Lepas tu, malamnya bolehlah sambung menaip. Tup, tup, boleh pula baca novel orang lain sampai ke malam. Pagi esoknya mulalah mengantuk bila kat ofis...huhu...

Tiada ulasan: