Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Rabu, 8 September 2010

Royalti Pertama

Kebetulan, royalti pertama aku yakni untuk novel My Honey, Hani aku dapat dekat-dekat hendak raya. Jadi, pastinya aku berhabis untuk persiapan hari raya bersama keluarga. Selebihnya, aku akan gunakan untuk membayar hutang PTPTN yang masih lagi berbaki empat angka. InsyaAllah, selepas hutang sudah selesai, dapatlah menyimpan pula.


Sebenarnya, sebab utama aku menulis novel bukanlah kerana royalti bahkan aku pun tidak menyangka akan jumlah royalti untuk novel ini. Walaupun jumlahnya tidaklah sebanyak mana, tetapi bagi penulis baru seperti aku, jumlah ini sudah aku anggap tinggi.

Apa-apa pun, melihat angka royalti ini sudah cukup menaikkan semangat aku untuk lebih berusaha bagi mempersembahkan yang terbaik untuk pembaca. Terima kasih kepada semua yang menyokong My Honey, Hani. Aku sekarang sedang cuba mencari mood bagi membaik pulih novel kedua Fathi Ramli.

Oh, ya! Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua pengunjung dan pembaca blog Taipan Jemari Ilmar Imia yang masih setia menantikan buah tangan terbaru aku. Maaf sekiranya aku lambat memuatkan entri baru. InsyaAllah, selepas raya nanti, akan ada entri baru ya :)

Tiada ulasan: