Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 20 Disember 2010

Misteri di Bumi Ginseng

Akhirnya, selesai juga aku membaca novel yang setebal 602 muka surat ini dalam masa dua hari. Tiada satu muka surat pun yang aku tinggal tau.



Sakura Alia - secantik namanya dan sesuci kelopak sakura yang memutih. Di bumi ginseng, Korea, dia mencari secarik kepastian, biar dalam kepayahan. Dia perlu membongkar memori silam yang telah jauh dibenamkan oleh ayahnya sendiri, atas alasan sayang dan tidak mahu melukakan dirinya. Begitu jauh dia berkelana, dia tidak pernah menyangka pencariannya bernoktah begitu sahaja. Orang yang dicari sebenarnya sudah tiada. Namun dalam pencarian itu dia menemui sesuatu yang akan merubah hidupnya...


Apa yang dapat aku katakan, novel ini sangat menarik bagi aku! Walaupun pada mulanya, aku tidak berapa tertarik dengan unsur Korea dalam cerita ini memandangkan aku lebih menggemari Indonesia, ahak... tetapi apabila sudah membaca beberapa bab, aku rasa seperti tidak mahu berhenti membaca!

Aku memang suka akan misteri walaupun aku bukan penulis cerita misteri. Jadi, mungkin unsur misteri dalam cerita ini sedikit sebanyak mengikat aku untuk terus membaca. Walaupun bukan melibatkan polis ataupun penyiasatan kes jenayah, tetapi jalan ceritanya membuatkan perasaan ingin tahu aku membuak-buak.

Nasib baik penamatnya menggembirakan. Hehe.

Tiada ulasan: