Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Rabu, 9 Mac 2011

Cubit-cubitan

Daripada kebanyakan novel FP Junior yang aku baca, majoritinya sering memaparkan kisah persahabatan tetapi novel "Cubit Kanan Cubit Kiri" ini pula memaparkan kisah adik-beradik yang tidak sebulu.



“Sakitlah!” rengus Nurul Hannah geram.
“Tahu pun kau sakit. Yang kau buat aku tadi tu boleh pula ya?”
“Tapi aku tak sakitkan kau, kan?”
“Nasib kaulah!”


Mengisahkan dua beradik, Nurul Hannah dan Nurul Husna yang sering bertengkar sesama sendiri walaupun dalam isu yang remeh. Sesaat tidak bergaduh, memang tidak sah! Tetapi apabila Nurul Husna dituduh mencuri, Nurul Hannah tetap berasa marah kerana merasakan kakaknya itu difitnah.

Macam-macam perasaan yang dapat aku rasai tatkala membaca novel ini. Geram, marah, sedih, terharu, gembira... semuanya ada! Pendek kata, cerita ini memang best!

Aku dengan adik-beradik aku yang seramai 10 orang itu pun seperti Husna dan Hannah. Kadang-kadang kami juga sering bertengkar kerana hal yang remeh-temeh tetapi itu tidak bermakna yang kami tidak saling menyayangi.

Tiada ulasan: