Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Jumaat, 10 Ogos 2012

Cerita Bulan Puasa

Pejam celik, pejam celik, kurang 10 hari lagi dah nak raya. Macam sekejap saja masa berlalu. Waktu-waktu kemuncak macam ni, kat mana-mana pun pasti akan dibanjiri lautan manusia yang mencari kelengkapan raya. Tapi saya, satu barang raya pun tak beli lagi!

Rutin menulis juga agak perlahan memandangkan saya agak sibuk dengan kerja di ofis selain kerja editing dan terjemahan. Blog Taipan Jemari juga sudah lama saya tak update. Maaf pada pembaca yang masih mengunjungi blog tersebut. Namun alhamdulillah, saya masih sempat menyelesaikan penulisan sebuah manuskrip kanak-kanak dan manuskrip tersebut sedang dalam penilaian editor.

Sebelum bulan 9 pula, saya perlu menyunting sebuah manuskrip cinta yang dulunya diberi judul Ajari Aku Cinta, kemudian Belum Ada Jodoh, lepas tu pula Menanti Seru dan kini saya ubah judulnya menjadi Cinta Gantung. Entah berapa kali tukar tajuk dah cerita ni. Haish~ Biasanya apabila saya tukar tajuk bermakna jalan ceritanya juga turut diubah. Untuk membaca ceritanya, bolehlah layari di laman web ini ya, http://www.penulisan2u.my/2012/08/novel-cinta-gantung-1/.

Selepas raya, saya mungkin akan berhenti rehat daripada menulis buat sementara waktu demi menumpukan perhatian pada persiapan hari bersejarah :D (atau mungkin saya akan menulis cerpen saja).

Oh ya, kepada sesiapa yang nak beli novel Kugiran SMART, tempahan masih dibuka. Sila e-melkan pesanan anda kepada ilmia85@gmail.com ya.



Tiada ulasan: