Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Khamis, 1 Jun 2017

Introverted Boss

Rasanya nacam dah lama tak layan drama bersiri ni. Maksud saya, betul-betul layan. Maklumlah, sejak jadi mak, dah tak ada masa untuk diri sendiri. Hee~ Kali terakhir drama yang dilayan ialah drama Jepun, Juhan Shuttai. Nasib baik tak banyak episod. Satu hari dah boleh habis semua 10 episod. Itu pun suami (allahyarham) tolong jagakan anak kejap sebab saya tengok drama tu untuk rujukan bagi menyiapkan manuskrip baharu. 

So, kelmarin bila otak dah tepu mengadap manuskrip, saya cuba cari drama menarik untuk ditonton dan sekali gus sebagai bahan rujukan. Cara saya, cukup 30 minit pertama. Kalau rasa tak boleh layan, saya tukar channel. Lepas dua tiga drama saya cuba layan kat Kiss Asian, tak jumpa drama yang mampu menarik hati untuk terus menonton. Bila tengok dalam senarai drama popular, ternampak tajuk Introverted Boss. Macam ada kena-mengena dengan manuskrip yang sedang diusahakan. Cadangnya, nak berehat sekejap daripada mengadap manuskrip, tup-tup eh tersangkut pula. He he. 

Sebenarnya saya bukanlah peminat fanatik drama Korea. Tapi mana yang boleh layan, layankan aje. Antara drama Korea yang beri kesan pada saya ialah Lover in Paris, Autumn in My Heart dan My Girl. Sebab tu saya tak pernah kenal pun pelakon Korea selain Won Bin (Autumn in My Heart).


Bagi saya, drama ini cukup segala perencah. Ada gembira, sedih, kelakar, misteri, romantik, keluarga, cinta, sahabat, bos dan staf... Saya suka perwatakan Eun Hwan Gi yang selalu berpakaian serba hitam dan pakai hood. Tak banyak cakap, pemalu, dan selalu pendam perasaan sendiri walaupun dia seorang CEO. Maknanya, tak semua CEO itu perlu nampak sempurna. Satu kelemahan terbesar Eun Hwan Gi ialah dia tak boleh bercakap depan orang ramai. Sangat bertentangan dengan sikap CEO yang selalunya dianggap sebagai ketua dan berada di barisan hadapan.


Cerita dimulakan dengan babak seorang wanita yang terjun bangunan untuk membunuh diri. Ramai yang ingat dia bunuh diri sebab tertekan dengan bebanan kerja tapi sebenarnya ada kisah di sebaliknya. Daripada kisah itu pula ada kisah lain yang tersembunyi. Cerita ini memang banyak twist dan perkara yang tak dijangka. Itu yang buat rasa nak terus tengok sampai episod akhir. He he. 

1 ulasan:

Eboo Idziani berkata...

Salam. Cite ni Aimi ada update kt IG dulu kan :) Akk baru tgk dlm 2 bulan lepas mmg best cite ni kan? hihihi...

Sekali akk da start memang non stop tengok sbb tak sabar tgk ending die :D