Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 3 Januari 2009

Sasaran 2009

Dah lama aku tak buat azam. Masa sekolah-sekolah dulu rajinlah pasang azam. Azam nak dapat 5A dalam UPSR, 8A dalam PMR and 10A dalam SPM. Azam UPSR sukses! Tercapai! PMR tersasar sikit. SPM pun tersasar 4 sasaran. Huhu... Sekarang umur aku dah nak masuk 24. What? 24? Macam tak percaya aja. Selepas lama tak buat azam, malam semalam aku terpikir nak buat azam ketika aku masih berjaga pukul 4 pagi. 3 azam aku tahun ni:

1). At least 1 novel aku dah publish

Dulu bila lepak kedai buku, aku selalu berangan-angan dalam banyak-banyak buku yang tersusun kat rak itu salah satunya adalah novel aku. Sedangkan tengok nama sendiri kat TV pun aku dah cukup excited, inikan pulak nama sendiri kat kulit buku novel yang mana merupakan hasil perah otak dan titik peluh aku sepenuhnya of course dengan bantuan editor.

2). Dapat kerja tetap sebelum bulan 6

Kenapa aku meletakkan sasaran kerja pada bulan 6? Sebabnya mak aku akan bersara pada bulan 6 ni so aku kena dapat kerja sebelum tarikh keramat tu sebab mesti aku yang akan menjadi salah seorang penyara keluarga selain kakak dan abang aku.

3). Nak masuk minang si dia

3 Julai nanti genaplah umur si dia 30 tahun. Bila dah masuk umur ni, mulalah soalan 'bila nak kahwin' akan menerjah ke gegendang telinga. Tambahan pula, semua kawan rapatnya sudah berkahwin dan mempunyai anak. Kalaulah aku ada 'kuasa', la ni jugak aku p pinang dia! Tak salah kan? Nabi Muhammad SAW pun Siti Khadijah yang pinang kan? Kan? Kan?

Ok, ok. Yang no 3 tu cuma imaginasi aku aja sebab tak mungkinlah seorang yang biasa macam aku ni nak jadi pacar seorang rockstar bak lagu Projek Pop tu, apakah mungkin seorang biasa menjadi pacar seorang superstar? Huahuahua ...

Tiada ulasan: