Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Rabu, 20 Oktober 2010

Ada Yang Lain

Tarikh hari ini sangat cantik, 20102010. Jadi, aku hendak kemas kini blog! Hehe... Dalam keadaan poket yang 'nipis', aku masih mampu membeli novel ini Sabtu yang lalu.


Nas dan Shazia menjalani kehidupan yang berbeza. Nas memburu lelaki hanya kerana ingin makan percuma. Berbekalkan badan yang seksi, ditambah pula dengan sokongan kawan baiknya, Suzi, pemburuan mereka berhasil. Shazia pula menganggap wanita berusia 30 tahun sepertinya kehilangan hak untuk memilih. Jadi dia meneruskan hubungan dengan Haikal, lelaki ideal yang secocok dengan jiwanya, biarpun terpaksa bersaing dengan isteri Haikal.

Kantoi! Itulah kegagalan pertama Nas dan Suzi apabila kehadiran mereka ke sebuah majlis perkahwinan dihidu. Sempena Piala Dunia 2010, pemburuan mereka beralih ke kedai mamak. Kemudiannya ke Gim Sentiasa Sihat. Kerana di situlah terdapatnya mangsa yang berdompet sihat. Fikri yang merupakan salah seorang mangsa jatuh cinta kepada Nas. Cinta Fikri ditolak bulat-bulat. Mengapa? Tidakkah Nas juga ingin menamatkan zaman bujangnya?

Zaharah disahkan mengandung. Semuanya berubah untuk Shazia. Harapan untuk bergelar isteri kepada Haikal amat tipis. Ditambah pula dengan sikap Haikal yang semakin dingin. Shazia tetap mencuba, namun hubungan yang lebih banyak mengundang keperitan dalam hati membuatkan Shazia cenderung menghabiskan masa melayari internet dan mengisi blog sehinggalah dia berkenalan dengan CYL. Siapakah sebenarnya CYL? Dan Aman, lelaki itu, kenapa begitu mahu mendekatinya?



Bagi aku, cerita garapan Ellis Gee kali ini lebih menarik berbanding novel D' Blur dan buat aku terus membaca kisah Nas hingga tamat. Malam nanti aku hendak baca kisah Shazia yang digarap oleh Romibaiduri Zahar pula sebelum kembali sibuk dengan manuskrip sendiri. Semalam sempat edit tiga bab sahaja. Masih banyak bab yang perlu disunting dan dirombak. Penerbit sudah beri respons positif! :)

Tiada ulasan: