Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 16 Oktober 2010

Novel Wajib Beli!

Wah, semua sudah hendak keluar novel! Tidak boleh jadi ini. Aku kena tulis laju-laju ini...hehe... Tiga buah novel ini sudah dimasukkan dalam senarai wajib aku beli, tetapi kena tunggu duit gaji. Huhu...


Kisah kali ini, identiti sebenar Puteri Zara terbongkar. Isu Zara dan Adam mendapat liputan media secara meluas. Zara menjadi topik utama. Dia tertekan kerana dibandingkan dengan Tengku Mira yang memang tampil hebat oleh majalah fesyen dan sebagainya. Zara diminta menghadiri program bual bicara yang mana, ada insiden memalukan berlaku.

Dua pupu mereka iaitu Tengku Muiz mahu merampas kedudukan Adam iaitu sebagai pewaris takhta. Adam pula dihukum kerana melanggar peraturan istana iaitu keluar dari istana melebihi tiga bulan tanpa pengetahuan anggota Majlis Kerabat Diraja.

Rahsia demi rahsia terbongkar.

Pasangan manakah yang akan mendapat gelaran Kembar Diraja?

Puteri Zara dan Putera Mahkota Adam ataupun Tengku Mira dan Tengku Muiz?




NAWWAR hanyalah gadis biasa yang ceria. Hidupnya dikelilingi oleh keluarga yang bahagia. Dia tidak pernah gusar akan pandangan orang sekeliling terhadapnya setelah berlaku satu kejadian yang memalukan di sekolah asalkan dia bersama-sama keluarga tersayang. Sebagai seorang gadis, sudah tentu ingin merasa bagaimana mencintai dan dicintai. Apabila kali pertama melafazkannya, hasratnya untuk merasa manisnya cinta tidak kesampaian. Dia ditolak mentah-mentah oleh jejaka pilihan hati. Walau apa pun, hidup tetap perlu diteruskan. Dia yakin, lambat-laun, akan ada putera raja siap dengan menunggang kuda akan menjemputnya juga.

"Saya faham, saya tidaklah secantik mana. Namun entah mengapa masih ingin mencuba memikat hati si dia yang nyata lebih tinggi kedudukannya dari saya. Saya lupa sebentar, masakan enggang, sudi terbang bersama-sama pipit,"

TARMIZI atau Ezzy menjadi bintang pujaan di sekolahnya. Ke mana sahaja lelaki itu pergi, pasti menarik perhatian. Dengan wajah persis model dan susuk tubuh ala seorang atlit sukan, memang mencairkan hati gadis-gadis yang melihat. Namun jauh di lubuk hati, dia kesunyian. Ada sepi yang menjalar di segenap urat nadi. Percaya dan mempercayai sukar untuknya. Semua adalah berpunca dari kisah hitam yang tidak mahu langsung dikenang.

"Orang melihat aku punya segalanya. Namun realitinya, hati aku merana. Bagi mereka, hidup aku sempurna. Hakikatnya, kehidupanku tidaklah sebahagia yang mereka fikirkan,"

Persoalan hati dan perasaan memang sukar untuk ditafsirkan sampi bila-bila. Dalam ketawa ada terselit duka. Dalam ria ada tersulam derita. Hati mengata cinta tapi mulut tidak mengakuinya. Kisah cinta dan suka-duka remaja. Penuh dengan pesona!




Novel ini mengisahkan tentang seorang puteri kerajaan Jupiter yang bernama Puteri Elara. Beliau adalah bakal pengganti dan pewaris takhta kerajaan Jupiter pimpinan bondanya Ratu Zeux dan ayahandanya, Raja Thytyus.

Bagaimanapun, satu keanehan telah berlaku di planet Jupiter. Salji turun lebih awal sehingga bahan kajiannya, Atta colombica telah mati. Namun yang mati itu menjadi permulaan yang lain. Hadirnya Prof Ananke dari Bumi untuk membantunya menyelidik kematian spesis itu telah merubah dan memulakan satu pengalaman hidup yang tidak pernah diduga.

Kerana cinta, dia mengembara.
Namun takdir menentukan yang lain, pesawatnya Juniker 90 yang membawanya ke Bumi telah hilang dari radar.
Puteri Elara terdampar di sebuah planet beracun yang bernama Planet Tas-as-raum.

Kehilangannya ditangisi rakyat Jupiter namun ada dua orang insan yang terus mencari dan mengharapkan kepulangannya. Putera Adrastea dan Prof Ananke.

Bagaimanakah kesudahan nasib Puteri Elara?



Tahniah kepada Kak Maria dan Rizai! Akhirnya, penantian berakhir.

2 ulasan:

Rizai Reeani berkata...

Terima kasih Ilmar untuk sokongan dan dorongan. Sama-sama berusaha yang terbaik untuk bidang yang kita minati ini. Insya-Allah... (^_^)

Ilmar Imia @ Fathi Ramli berkata...

Ya, chaiyok! :)