Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Selasa, 25 Januari 2011

Aku, Kau dan Facebook

Memandangkan petang semalam hujan lebat, maka aku tidak dapat menghidupkan komputer riba dan melakukan aktiviti rutin yakni menaip. Jadi, aku pun layanlah komik ini.


Komik antologi terbitan Komik M ini menghimpunkan pelbagai kisah dan ragam manusia yang berlingkar di sekeliling rangkaian sosial popular, Facebook!

Secara keseluruhan, kesemua komik yang terkandung di dalamnya sangat kena dengan realiti kehidupan kita yang berkait dengan Facebook. Eh, memanglah! Kalau tak kena, itu dah dikira lari tajuk! Hahaha.

Komik-komik yang dimuatkan di dalam komik ini adalah:

1. Angkara Facebook (penulis/pelukis: Tembakau)

2. Ultra Qalif: Aku, Atuk & Facebook (penulis/pelukis: Bophairy)

3. FB@Ofis (penulis/pelukis: Froggypapa)

4. Cerita Kawan Lama (penulis/pelukis: Pac | cerita asal: Wahyudi)

5. Karipap Virus (penulis/pelukis: Poyo)

6. Shootz!: Layan FB (penulis/pelukis: Reja)

7. Researcher's Life (penulis/pelukis: Xara Fatima)

8. Demi Masa (penulis/pelukis: Shahrul Akram)

9. Meon: Hantu FB? (penulis/pelukis: Jas)

10. Opie & Jaja: Kejutan FB ((penulis/pelukis: Bophairy | pencipta asal watak: Nazri M. Annuar)

11. Peminat Rahsia (penulis/pelukis: Foner)


Pendek kata, kesemua ceritanya bagus-bagus dan kreatif-kreatif belaka sampai aku pun tak dapat nak kata mana satu yang terbaik. Kulit hadapannya juga lebih cantik berbanding dahulu.

Tiada ulasan: