Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 7 Februari 2011

Manuskrip Pertama 2011

Oho, sudah 7 Februari! Tetapi manuskrip yang diusahakan semenjak Oktober lalu asyik berubah-ubah jalan ceritanya. Adoi, rasa hendak termuntah dibuatnya. Sudah lebih tiga kali aku menyemak manuskrip ini dan banyak itu jugalah aku mengubah jalan ceritanya tetapi cuma melibatkan bab 20 dan ke atas.

Kalau diikutkan, plot utamanya sudah siap... kut. Tetapi masih belum mencapai jumlah halaman yang ditetapkan. Semakin ditambah, semakin meleret pula aku rasa. Aku tidak suka cerita meleret. Jadi, aku juga tidak mahu membuat cerita yang meleret.

Hendak menambah subplot itu yang pening. Sudah terlampau banyak watak sampaikan ada watak yang hampir aku terlupa akan fungsinya. Hehe.

Rasa macam hendak hantar sahaja kepada penerbit kerana mata aku sudah tidak larat hendak menatap manuskrip ini. Tetapi rasa macam tidak sedap hati pula kalau hantar manuskrip yang aku sendiri belum berpuas hati dengan hasilnya. Huhu.

Tiada ulasan: