Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Ahad, 6 Februari 2011

Namaku Bedah

Rasanya sudah agak lama aku menamatkan pembacaan novel ini tetapi terlupa pula hendak dikongsikan bersama. Huhu.



Namaku Bedah binti Bedul. Nama indah pemberian ibu dan arwah bapa adalah hasil gabungan nama mereka berdua iaitu Bedul dan Hamidah.

Berkali-kali aku meminta daripada ibu supaya dia benarkan penukaran nama. Namun, katanya namaku itu tanda cinta dia dan arwah bapa. Oleh itu, aku tidak dibenarkan sama sekali menukarnya.

Bagaimana aku akan mendaftar di kolej dengan nama itu? Gadis secantik aku bernama Bedah! Tidak padan, bukan? Dengan nekad, aku menggunakan nama baru di kolej.

Namun, langit tidak selalu cerah. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

Hakikatnya, namaku tetap...
BEDAH!



Awal cerita, macam boring sikit. Masuk pertengahan, menarik. Akhir cerita, macam meleret pula. Apa pun, aku memang suka cerita ketika mereka di kolej. Sangat kena dengan zaman aku ketika di universiti dulu. Nostalgia betul. Adegan berpantunnya pula sangat kreatif dan menghiburkan hati.

Tiada ulasan: