Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 26 Februari 2011

Penat

Sejurus pulang dari ofis semalam, aku ke kedai buku yang berhampiran dengan rumah sewa aku bagi melihat novel-novel baru. Mungkin juga mencari idea dan sekadar merehatkan otak.

Beberapa hari ini aku tidak mengadap Microsoft Word langsung kerana aku perlu menyiapkan kerja ofis menggunakan iMac dan InDesign. Rindu juga nak 'main' dengan perisian ini selepas hampir tiga tahun aku tidak menggunakannya secara serius. Mujur aku masih ingat penggunaan yang asas, jadi tidaklah terlalu sukar.

Di rumah juga aku tiada keinginan untuk membuka komputer riba memandangkan otak aku sudah dikerah ketika di ofis. Bukan setakat otak, malah badan juga menjadi letih kerana asyik duduk mengadap kerja demi mengejar deadline. Pulang ke rumah sahaja, aku cuma nampak bantal dan katil. Waktu tidur setiap hari juga semakin awal. Mungkin selepas kerja ini siap, aku akan kembali mengadap PC dan Microsoft Word.

Okey, lupakan soal kerja. Semalam aku sempat 'menyambar' dua buah novel FP Junior kerana wang di dalam dompet aku tidak cukup untuk membeli novel dewasa. Huhu. Salah sebuah daripada novel itu ialah novel ini.



“Bila bersedih, bila bermasalah, bila perlukan seseorang… kawanlah yang kita akan cari. Kawan akan faham. Kawan akan tenangkan. Kawan akan ada di sisi. Masa tu… awak akan sangat perlukan kawan. Awak kena rasa sesuatu, sebagai kawan, untuk buat apa saja yang perlu untuk kawan tu. Rasa tu… kena ada.”


Sebuah novel remaja yang menekankan nilai-nilai persahabatan. Kisah yang sederhana tetapi sangat bermakna.

Tiada ulasan: