Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 13 Julai 2013

Al-Fatihah buat Sahabat

Tatkala mendapat berita itu, saya rasa macam tak percaya. Rasa macam bermimpi pun ada juga. Saya rasa macam baru sahaja saya jumpa dia di pesta buku awal tahun lepas. Tiba-tiba saya diberitahu yang dia telah tiada... Ya, dia telah meninggalkan dunia ini. 

Saya tidak ingat bila tetapi saya pernah diberitahu yang dia mungkin menghidap kanser otak oleh seorang kawan. Namun melihatkan keceriaannya dalam Facebook, saya seperti tidak percaya yang dia benar-benar menghidap kanser. Sewaktu kami berjumpa, dia masih seperti dulu. Seorang yang ceria tetapi seperti sudah kurang bercakap.

Saya ada mengabadikan perwatakannya dalam salah sebuah manuskrip saya. Tetapi sayangnya, saya tidak sempat beritahu dia yang watak itu saya tulis berdasarkan perwatakannya. Saya tidak sempat beritahu dia kerana dia telah pergi dulu sebelum novel itu terbit....

Al-Fatihah, sahabat. Semoga rohmu tenang di sana.



Tiada ulasan: