Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 14 Jun 2014

Cerah, Langsing dan Cergas

Assalamualaikum!

Beberapa hari ini saya banyak buat kajian tetap produk-produk kesihatan + kecantikan. Tiba-tiba rasa nak cuba bila baca blog seorang blogger ini. Kalau dulu kawan-kawan ofis sibuk dengan Harum Malam (selalu nak tersebut Harum Manis), saya macam tak berminat.
 
Tapi bila semua baju dah tak muat (walaupun belum pernah beranak), mulalah rasa stres! Daripada saiz S bertukar ke saiz M dan sekarang pula saiz M pun rasa macam ngam-ngam aje. Tak boleh jadi ni! Kena buat sesuatu. Jadi, saya pun mulakan kajian produk yang harus saya ambil.
 
 
Harum Malam
 
Berdasarkan komen kawan-kawan ofis yang menggunakan produk ini, macam-macam kesan bergantung pada setiap individu. Ada yang rasa lebih bertenaga dan kurang letih, ada pula yang rasa badan gatal-gatal. Jadi, kesannya tidak sama untuk setiap individu. Tapi senang nak ambil, cuma makan satu sudu pagi dan satu sudu malam. Tapi entah kenapa saya tak berani nak cuba produk ni.
 
 
Perla Chocolate Milk
 
Muka saya pada asalnya tak adalah segelap sekarang tapi sebab masa sekolah dulu suka berjemur, maka inilah kesannya. Kalau satu badan yang gelap tak apa, ini muka aje gelap tapi tangan dan kaki cerah. Huhu~ Jadi, mulalah berangan nak cerah balik. Tengok produk ni, minum 1-2 minggu kulit akan jadi putih, gebu dan berseri. Cepatnya! Takutlah pula. Lagipun saya tak naklah cerah sangat, cuma nak samakan muka dengan badan aje. Cara pengambilan hanya sekali sehari.
 
 
Perl Xlim
 
Memandangkan badan saya sekarang sudah menghampiri saiz L setelah hampir 2 tahun berkahwin, mula terfikir nak kuruskan badan balik. Bak kata seorang kawan, "Jangan besarkan baju tapi kecikkan badan!" Produk ini dicadangkan untuk mereka yang ingin langsing. Ada perisa kopi dan coklat. Cara pengambilan dua kali sehari. Tapi saya nak langsing dan cerah. Okey, tengok produk lain dulu.
 
 
Ephyra
 
Lepas sembang-sembang dengan seorang kawan ofis, dia kata nak cuba produk ni. Macam okey aje katanya. Jadi, kami bercadang nak beli hujung bulan ni lepas dapat gaji. Tapi ada pula kawan di ofis mencadangkan InnerShine pula.
 
 
Inner Shine
 
Wah! Bertambah susah nak buat pilihan. Kemudian, kawan lain pula cakap pasal Blinq. Katanya, seorang kawan ofis kami juga mengambil produk ini dan nampak perubahannya. Kulit jadi cerah, badan jadi langsing dan nampak cergas bertenaga!
 
 
Blinq
 
Produk ni pun nampak macam okey dan sesuai diamalkan pada bulan Ramadan yang akan datang sebab ia akan mengekalkan tenaga kita sepanjang hari. .Jadi, saya pun cuba bertanya pada kawan yang pernah minum tu dan dia kata memang berkesan tapi dia dah lama berhenti minum sebab dia ambil produk lain pula. Kemudian, dia tanya saya, nak set untuk apa sama ada untuk subur, untuk kurus atau lain. Kemudian, dia cadangkan produk Shaklee ESP untuk kulit cerah, badan langsing dan kekal cergas.
 
Shaklee
 
Pesannya, kena pilih betul-betul sebab ini soal kesihatan kita untuk jangka panjang. Kalau kesan dalam sekelip mata pun tapi kalau memudaratkan diri kemudian hari, tak guna juga. Okey, saya pun dah makin pening. Tiba-tiba jadi rambang mata!

Tiada ulasan: