Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 17 Mei 2010

Aku, Nasi Lemak dan Gosip

Niat hati nak singgah Popular sebab nak cari novel 'My Memory', buku terbaru penulis kegemaran aku, Aizam Aiman. Tapi tak ada lagi. Tup, tup, belek-belek buku lain. Akhirnya, aku terbeli dua buah novel ni.





Konon tak nak baca dulu sebab aku kena siapkan manuskrip kedua dengan One Nusantara, tapi idea tak muncul-muncul. Jadi, aku bacalah novel 'Aku, Dia & Gosip' dulu. Mungkin boleh dapat idea. Kononnyalah. Tapi dah habis baca pun, idea masih belum muncul. Tersangkut kat bahagian ending.

Jadi, aku pun bacalah 'Nasi Lemak Bonda' pula. Aku pun nak cuba buat manuskrip untuk siri usahawan cilik ni. Idea dah ada tapi aku nak peram dulu. Takut tak jadi macam proposal pertama hari tu. Eh, bukan tak jadi tapi tertangguh. Aku pun tak tahu bila aku dapat siapkan manuskrip tu...huhu...

Sudahnya, lepas habis baca kedua-dua buku ni pun, idea aku tak muncul-muncul. Akhirnya, aku dok karang cerita lain pula. Haish!

Tiada ulasan: