Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Rabu, 16 Jun 2010

Prince Charming Si Ratu Bulan

Semalam, pulang dari ofis, aku singgah di kedai buku Popular, Jusco, Kepong untuk jenguk buku baru. Tapi, hampa. Tak nampak langsung buku baru yang aku nak beli.

Tiba-tiba, mata aku terpanah pada seorang pekerja kedai buku tu yang sedang duduk dekat kaunter sambil mengadap berpuluh-puluh buah buku yang dikeluarkan dari dalam kotak.

Aku nampak warna pink-pink tu, betullah kut buku yang aku cari. Dengan tak malunya, aku cakap pada akak tu aku nak beli buku tu. Akak tu terkejut sebelum berkata, "Eh, silalah. Baru nak letak harga."

Nah, nilah bukunya...



Setiap perempuan dalam dunia ini memiliki Prince Charming mereka sendiri. Prince Charming juga bukanlah seorang yang sempurna dalam segala aspek, bukan mesti seorang putera raja, bukan mesti orang yang kaya-raya dan bukan juga seorang yang boleh membeli Kota London, bukan mesti seorang yang bijak dan berpendidikan, bukan juga seorang yang romantik seperti dalam cerita dongeng. Prince Charming boleh jadi sesiapa sahaja di mata seorang perempuan. Apa yang penting adalah hati yang tulus ikhlas.


Hoho~ Baru baca halaman dedikasi aje, aku dah rasa terharu. Rasa macam nak menangis pun ada... ahak... Eh, ni bukan cerita sedih. Cerita fun-fun dan sesuai sangat untuk dibaca masa musim bola sepak ni :)

Tiada ulasan: