Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 12 Julai 2010

Sedang Cuba Fokus



Atas nasihat seorang rakan penulis, aku sekarang tengah cuba fokus menyiapkan satu-satu manuskrip dalam satu-satu masa. Ya, sedang cuba! Walaupun kadang-kadang mood aku lari pada manuskrip lain...hehe... Tambahan pula, tiga idea cerita berlegar-legar serentak dalam kepala aku. Mana satu yang patut didahulukan?

Pertamanya, AsyrAfia yang sudah banyak kali aku ubah jalan ceritanya. Memandangkan manuskrip ni sudah menjangkau 200 muka surat, jadi aku memilih untuk fokus pada manuskrip ini terlebih dahulu.

Keduanya, sambungan Budak SMART yakni Akulah Rockstar. Baru siap tiga bab dan sudah pun masuk ke bab empat. Tengah-tengah syok menulis, tup tup aku dapat idea lain untuk kembangkan jalan ceritanya yakni tersasar daripada idea asal.

Dan yang ketiganya merupakan salah satu daripada cerpen aku. Ekoran komen yang menggalakkan di Penulisan2u dahulu, aku buat keputusan untuk kembangkan lagi jalan ceritanya. Idea dan rangka cerita sudah ada tapi aku kena dahulukan cerita lain dulu.

Kemudian, baru aku teringat yang aku ada menghantar proposal kepada sebuah syarikat penerbitan. Baru masuk bab kedua. Inilah padahnya apabila mood menulis sering bertukar-tukar. Haish!

Tiada ulasan: