Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Ahad, 7 Oktober 2012

Berfoya-foya bersama geng bujang

Tinggal sebulan saja lagi untuk menikmati kehidupan bujang, maka saya dan kawan-kawan satu ofis mengambil keputusan untuk berjalan-jalan sambil mengenali ahli baru kumpulan kami.

Janji pukul 12.00 tengah hari di Alamanda (Putrajaya) tapi sudahnya semua datang lambat termasuklah saya. Hehe~ Pukul 2.00 petang, tiga kumpulan dari destinasi berlainan bertemu di tandas Alamanda tanpa sengaja. Satu kumpulan dari Kajang, satu kumpulan dari Kerinchi dan satu kumpulan dari UPM. Bunyinya macam ramai tapi sebenarnya cuma 10 orang. 

Sebelum apa-apa, perut perlu diisi terlebih dahulu. Maka, kami bergerak ke medan selera untuk mengisi perut. Apabila sudah kenyang, kami bergerak ke GSC untuk membeli tiket wayang. Selepas mengambil pendapat majoriti, akhirnya kami sepakat untuk menonton filem ini.




Secara keseluruhannya, filem ini masih boleh dilayan walaupun terdapat beberapa kelemahan. Apa-apa pun lakonan semua pelakon amat selamba.

Destinasi seterusnya, Taman Warisan untuk mengisi perut lagi. Rancangan asalnya mahu ke i-City tapi tiba-tiba saja ada yang membuat cadangan untuk ke Sunway Piramid (Subang Jaya) usai waktu mahgrib. Maka, berkonvoilah empat buah kereta di jalan raya.




Sebelum pulang ke rumah masing-masing - Kajang, Kerinchi, Salak Selatan, Pandan Indah, Shah Alam dan Wangsa Maju, kami singgah minum di Kerinchi sambil borak-borak sampai tengah malam.

Secara jujurnya, sudah lama saya tidak merasai keseronokan bersama kawan-kawan sebegini. Mudah-mudahan kenangan ini akan menjadi kenangan terindah jika saya sudah tidak bekerja di sini lagi. Bak kata seorang kawan saya, "mencari sahabat sejati itu memang sukar."

Tiada ulasan: