Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Selasa, 15 Januari 2013

Pengalaman 4 Hari di Kota Bandung

Hari pertama
Tiba di Bandung dan disambut oleh Pak Denny dan Pak Andi. Mereka ni kira macam pemandu pelancong kami di sini. Selepas check in hotel, kami pergi makan bakso dan mengunjungi kedai buku Gramedia. Hari ini kami tak banyak berjalan sebab sampai sini pun dah malam dan penat.

Sampai-sampai saja sudah pergi kedai buku. Hee~

Hari kedua
Pak Andi membawa kami melawat Kawah Putih, ladang teh dan strawberi sebelum menikmati makan tengah hari di sebuah restoran yang menyajikan makanan sunda. Selepas itu, kami mengunjungi kedai buku (lagi) dan makan nasi padang untuk makan malam. Dulu selalu dengar orang sebut nasi padang, ingatkan nama sejenis masakan di Indonesia tapi rupa-rupanya sama dengan nasi campur di Malaysia.

Kawah Putih - Tempat ini sangat sejuk sampai kena pakai jaket tebal.

Hari ketiga
Masih ditemani oleh Pak Andi, kami ke Tangkuban Parahu, pasar baru dan kedai buku (kedai buku ketiga di Bandung yang kami pergi). Petangnya, kami makan KFC sahaja. Tapi rupa-rupanya rasa KFC di sini agak berlainan dengan KFC di Malaysia. Malamnya pula, kami cuma memesan makanan di hotel saja.

Nak dijadikan cerita, saya pesan nasi goreng kampung dengan telur mata sapi manakala suami saya pesan mi goreng. Bila makanan sampai, kami tengok ada dua biji telur mata di dalam sebuah piring dan sebiji telur mata di dalam pinggan masing-masing. Rupa-rupanya kedua-dua nasi goreng kampung dan mi goreng kami sudah ada telur mata! Haish~ Membazir sungguh.

Tangkuban Parahu - Kami cuma singgah sekejap saja di sini kerana asyik dikerumuni oleh si penjual.

Hari terakhir
Dari malam sampai pagi, saya menghabiskan masa dengan menonton TV di hotel. Waktu inilah saya dapat menonton rancangan-rancangan yang selama ini hanya dapat ditonton di YouTube. Selepas check out hotel, kami pergi ke kedai kek, kedai buku, pasar baru dan jalan-jalan di mall bagi mengisi masa menunggu waktu penerbangan ke Kuala Lumpur.