Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Selasa, 16 Julai 2013

Take it or leave it?

Semalam dalam perjalanan pulang ke Shah Alam dari Kuantan, saya menemani suami singgah ke sebuah syarikat penerbitan. Kebetulan, saya juga mengenali beberapa staf di sana lantaran saya pernah menjalani latihan praktikal di situ.
 
Tatkala suami saya sedang bersembang dengan sekumpulan staf, saya pula bersembang dengan seorang staf yang saya kenal yang juga adalah kawan saya. Dalam berbual-bual itu, dia menawarkan 'projek' kepada saya. Bayangkan, dahulu bukan main susah saya mahu menembusi syarikat penerbitan ini tetapi tiba-tiba sahaja salah seorang stafnya memberi peluang kepada saya untuk menulis dengan syarikat penerbitan ini.
 
Sebenarnya saya tidak yakin yang saya mampu menepati konsep buku yang ditawarkan itu. Sangat sukar rasanya. Tambahan pula, waktu itu kepala saya agak pening kerana saya tidak berapa sihat. Namun kawan saya itu beria-ia suruh saya menulisnya. Saya tidak berani berjanji, maka saya meminta contoh naskhah yang sudah siap untuk dibuat kajian.
 
Dari satu sudut lain, saya tahu ini peluang untuk saya bekerjasama dengan penerbit lain selain One Nusantara dan Ana Muslim. Mungkin saya patut beri peluang kepada diri sendiri untuk mencuba.

Tiada ulasan: