Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Khamis, 26 Disember 2013

Nasi Lemak Krismas

Sebenarnya saya ini bukanlah pandai sangat memasak pun. Hanya selepas berkahwin setahun yang lalu, barulah saya merajin-rajinkan diri memasak pelbagai hidangan. Resepi pun tengok dalam Internet aje. Ada yang boleh ditelan anak tekak dan ada juga yang menjadi santapan bakul sampah. Hehe~
 
Mula-mula, saya akan mencuba resepi yang mudah-mudah aje dulu dan bergantung pada cara memasak serta peralatan yang diperlukan. Kalau peralatan tu tak ada kat rumah, memang kirim salam ajelah jawabnya.
 
Jadi, sempena cuti Krismas semalam, tiba-tiba rasa nak buat nasi lemak pula. Maka, gigihlah mencari resepi dalam Internet. Sebelum ni pernah juga cuba buat sambal nasi lemak tapi tak menjadi. Mungkin resepi salah kut. Ahak~
 
Dengan semangatnya pagi-pagi lagi saya ajak suami ke pasar untuk beli bahan-bahan. Kalau nak dikira, ini kali ketiga saya cuba buat sambal nasi lemak ni.
 
Alhamdulillah, akhirnya menjadi juga sampai suami kata, "Lepas ni, tak payahlah makan nasi lemak kat kedai lagi."
 
 
 
 
Senang hati bila suami makan bertambah. Hehe~

Tiada ulasan: