Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Ahad, 7 Mei 2017

Kenangan Cinta di PBAKL

Sekejap sahaja sudah hari kesepuluh! Bermakna hari ini adalah hari terakhir Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2017! Sayangnya, saya tidak dapat bersama-sama kawan-kawan yang lain 'berjuang' di sana memandangkan saya kini menetap di Kuantan, Pahang. 

Sememangnya PBAKL banyak mencatat kenangan saya bersama arwah suami. Kami berjumpa kali pertama juga di PBAKL pada tahun 2009. Waktu itu saya bertugas sebagai editor komik Oka dan dia pula baru sahaja menerbitkan komik solo kedua bersama Komik M iaitu Kecemprengman #2. Sebelum itu, kami sudah berkenalan dalam blog. 

Semenjak itulah setiap kali PBAKL kami akan turun ke PWTC. Tapi selalunya dia dengan kawan-kawan pelukis dia dan saya dengan kawan-kawan penulis saya. Cuma pergi dan balik sahaja kami bersama-sama naik komuter walaupun dia tinggal di Shah Alam dan saya tinggal di Kepong. 

PBAKL 2013 barulah kami ke PWTC sebagai suami isteri. Tahun 2014 pula kali pertama saya terlibat dengan sesi autograf secara rasmi dengan Penulisan2u untuk novel Cinta Gantung. Kemudian, hujung tahun 2015, sekali lagi saya berpeluang turut serta dalam sesi autograf untuk novel Bukan Tak Suka dan untuk PBAKL 2016.

Jika diperhatikan, Tuhan sudah atur cantik. Bila saya ada sesi autograf, dia tak terlibat dengan sesi autograf. Bila saya tak ada sesi autograf, dia pula ada sesi autograf. 

Novel Bukan Tak Suka dan Cinta Gantung di reruai Penulisan2u dan KaryaSeni.

Tahun ini saya tak ada novel baharu. Hanya novel-novel saya yang berada di reruai penerbit. Saya sendiri tidak pasti sama ada pesta buku kali ini adalah pesta buku terakhir buat saya atau masih ada rezeki saya untuk berkunjung ke sana pada tahun hadapan. 

Tiada ulasan: