Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Rabu, 13 September 2017

47 000 Kata

Sepatutnya manuskrip ini saya target siap bulan Ogos tahun ini tapi kerana dugaan berat yang menimpa awal Januari lalu, makanya manuskrip ini terperam tak berusik selama empat bulan. Kalau ikutkan hati, memang dah tak ada semangat nak menulis semula. Tapi bulan empat tu, tiba-tiba pihak penerbit whatsApp dan bertanyakan manuskrip baharu. Jadi, saya cuba cari semangat itu semula.

Pada mulanya, saya fikir saya dah tak mampu nak menulis. Mungkin dah sampai masa untuk saya berhenti menulis. Lagipun, buku saya pun bukannya laku sangat sampai jadi bestseller. Kalau tak ada buku baharu pun tak ada orang yang nak kisah kut.

Tapi tanpa disangka, Tuhan kurniakan ilham yang mencurah-curah kepada saya. Satu babab kepada satu babab. Watak demi watak muncul dalam kepala. Jalan cerita pun semakin berkembang dan nampak lebih jelas. Manuskrip yang hanya ada dua bab semakin berkembang dan mencecah seratus muka surat kini.


Saya sasarkan untuk menamatkan cerita ini paling awal bulan Oktober atau selewat-lewatnya hujung tahun ini. Insya-Allah, doakan saya. Tinggal 47 000 patah perkataan sahaja lagi.

Tiada ulasan: