Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Jumaat, 10 Jun 2022

Aina Masuk Asrama Berwajah Baharu!

Keterujaan nak menjengah Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur kali ini sedikit menurun apabila novel mini yang sepatutnya terbit sempena pesta buku tiada rezeki lagi untuk menemui pembaca setelah dua tahun di tangan penerbit. Ditambah pula apabila saya berkunjung ke PWTC pada hari kedua, saya dapati tiada satu pun judul novel saya yang dijual di sana. 

Seperti yang saya sedia maklum, buku Puaka Tandas Sekolah yang diterbitkan oleh Penerbit X memang sudah lama kehabisan stok dan belum diulang cetak. 

Di reruai KaryaSeni dan Penulisan2u pula, novel Bukan Tak Suka juga tidak kelihatan apatah lagi Cinta Gantung. Yang ada hanya Melodi Cinta

Di reruai Ana Muslim juga saya tidak nampak buku kanak-kanak saya; Aina Masuk Asrama, Mama Sayang Wawa ataupun Aku Nombor Satu.  

Namun beberapa hari kemudian, seorang kenalan berkongsikan poster ini di Instagram saya. Saya cuba amati dan besarkan mata untuk memastikan buku yang terpapar itu ialah buku saya.




Gara-gara nak pastikan yang buku itu betul buku saya, makanya saya terus ke PWTC usai waktu kerja untuk mendapatkan pengesahan. 

Bila dah dapat pegang dan belek, barulah percaya yang ini buku kita! Rupa-rupanya Aina Masuk Asrama sudah diolah menjadi novel grafik yang juga diubah judulnya kepada I Nak Masuk Asrama.



Setelah 10 tahun, tak sangka buku ini masih dijual dan mendapat sambutan yang agak menggalakkan lebih-lebih lagi selepas penambahbaikan yang dibuat oleh team Ana Muslim. 

Dan sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur ini, kalau beli 3 buku ini boleh dapat set merchandise berserta woven bag secara percuma!

Yang belum datang ke PWTC, boleh dapatkan promosi ini di reruai Ana Muslim yang terletak di Dewan Tun Razak 3 ya.

Tiada ulasan: