Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Jumaat, 16 September 2022

Novel Kerana Dia... Kamu sudah terbit!

Alhamdulillah, setelah dua tahun lebih menanti dengan sabar, akhirnya novel mini Kerana Dia... Kamu siap dicetak!


Sebenarnya novel ini sudah lama ditulis. Kalau tak silap, hujung tahun 2019 dan dijangka terbit untuk Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2020. Namun akibat pandemik, semua benda jadi tergendala.

Idea cerita ini tercetus apabila ada yang bertanyakan sama ada saya mahu cari pengganti arwah suami ataupun tidak memandangkan anak saya baru berusia dua tahun ketika itu. Tiba-tiba pula terfikir, kalau ada orang baharu yang hadir, adakah kau akan terima?

Maka, saya tuliskan kisah Aulia. Waktu tulis cerita ini pula memang tengah duduk 'membujang' di Vista Angkasa. Rumah pula dekat dengan tempat kerja. Dalam 15 minit berjalan kaki dah sampai rumah. So, nak buat apa?

Daripada melangut buang masa layan drama Korea dan Jepun sampai tengah malam, baiklah isi masa dengan menulis, kan? Entah macam mana waktu tu idea datang mencurah-curah. Mungkin sebab dah set dalam kepala tak nak tulis panjang-panjang.

Ya, cerita ini hanyalah novel mini.

Kepada pembaca yang bertanya, novel mini ini sudah boleh dibeli menerusi Shopee KarnaDya atau WhatsApp admin di talian yang tertera pada poster ya.

Tiada ulasan: