Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Khamis, 1 Januari 2009

365 Hari Menjelang 2010

Setiap kali tiba tahun baru, mesti orang akan kaitkan dengan azam. Masa kecik-kecik dulu aku pun pernah pasang azam tapi lama-lama azam tu cuma sekadar azam. Perlu ke kita tanamkan azam setiap kali tiba tahun baru?

Tahun 2008 aku pernah berazam lepas habis study, aku tak nak menganggur lama-lama. Dua minggu pun dah cukup buat aku macam cacing kepanasan. Alhamdulillah sebaik-baik saja habis final exam, aku dipanggil temuduga di satu syarikat animasi. Walaupun jawatan yang ditawarkan bukan minat aku yang pertama tapi aku terima jugak kerja tu. Sekadar menambah ilmu dan menimba pengalaman. Tapi ternyata rezeki aku kat situ tak lama.

Lepas berhenti kerja, aku dok rumah jaga anak-anak kakak aku sementara tunggu orang panggil interbiu. Tapi aku dok rumah bukannya dok goyang kaki aja. Aku masih ada cita-cita dan impian. Cita-cita dan impian yang aku tak pernah uar-uarkan pada orang lain termasuk kawan-kawan aku. Kalau orang tanya aku nak jadi apa lepas dah habis study, aku takkan cakap yang aku nak jadi penulis novel. Aku cuma akan cakap aku nak jadi ni, nak jadi tu tapi takkan sesekali aku cakap aku nak jadi penulis novel.

Hanya beberapa orang kawan aku aja yang tahu cita-cita dan impian aku ni. Atas sokongan dan dorongan dia oranglah aku terus bertahan untuk mewujudkan mimpi aku yang selalu tertunda ni dan aku harap tahun 2009 ni aku dapat melihat sekurang-kurangnya satu novel aku berada di rak-rak kedai buku.

2 ulasan:

nurulfzz berkata...

cita2 awk sama dgn cita2 sy..hehe
tp sy xpnah bgtau org jgk cita2 tu
h0pe awk akan brjaya capai cita2 awk k.
gud luck(^_^)

Ilmar Imia berkata...

bru perasan komen ni ... :D

Thanks nurulfzz. Hope awak pun begitu.

GAMBATTE KUDASAI!!