Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Selasa, 23 Mac 2010

Demonstrasi Grafiti Sempena Pra Pelancaran 'Budak SMART'

Sepanjang pesta buku berlangsung, aku sempat singgah di kedua-dua booth Bookstation iaitu A18-23 (Hall 2) dan C04-04 (Legar Putra). Macam-macam reaksi dan gelagat pengunjung yang aku tengok tatkala memperkenalkan novel sulung aku bersama One Nusantara yakni 'Budak SMART'.

Pertama sekali, diorang akan tengok cover. Ya, cover memainkan peranan utama dalam menarik minat pembaca yang merangkap pembeli selain blurb. Pada mulanya, diorang ingatkan novel kitorang tu komik tapi sebenarnya novel. Ada yang kata cover 'Budak SMART' kurang menarik tapi blurbnya menarik. Ada juga yang membeli novel 'Budak SMART' sebab tulisan grafiti yang terdapat pada tajuk kulit depan. Kebanyakannya lelakilah.

Sebenarnya, idea ni tercetus daripada seorang teman yang bergiat aktif dalam lukisan kartun. Bila aku fikir-fikir, idea tu menarik juga dan lain sikit daripada biasa. Nasib baik bos luluskan. Mula-mula aku mintak adik aku buatkan tapi sepatah pun aku tak dapat baca. Akhirnya, dia mintak kawan dia yang buat. Jadi, inilah hasilnya.

Justeru, bagi menghargai jasa dan kreativitinya, aku ajak dia buat demonstrasi grafiti sempena pra pelancaran novel 'Budak SMART' pada 26 Mac, hari Jumaat, pukul 11.30 pagi, bertempat di booth Bookstation, A18-23 (Hall 2). Bagi yang berminat, bolehlah datang tengok ya. Tak kena bayar pun...ahak...

Tiada ulasan: