Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Ahad, 31 Oktober 2010

Beli Novel Lagi

Daripada senarai novel yang aku nak beli dulu, cuma Planet-planet Cinta yang ada. Kamilah Kembar Diraja sedang dicetak dan Semanis Coklat pula masih belum diedarkan ke kedai-kedai buku. Tapi itu pun belum sampai ke tangan aku memandangkan novel itu masih berada dalam simpanan kawan aku. Alasannya, sebab tak nak aku asyik baca novel orang lain dan akhirnya novel sendiri tak siap-siap.

Tapi aku tak peduli. Aku tetap nak beli novel, apatah lagi apabila melihat novel-novel baru yang menarik di blog ataupun di kedai-kedai buku. Lalu tanpa berfikir panjang, aku terus beli novel-novel ini. Hehe. Jika novel Planet-planet Cinta aku menggunakan status penulis PTS untuk dapat diskaun, novel D'3R pula aku menggunakan status penulis Fajar Pakeer. Terima kasih ya, kawan-kawan! :)

Kemudian, baru aku tersedar, kenapa aku tak pernah gunakan status aku sebagai penulis KD untuk beli novel KD, ya? Err... okey, abaikan! Mari lihat novel apa yang aku beli.



“Saya tak nak baik-baik dengan awak,” kata Dalila berterus terang.

“Tapi kenapa?” soal Daniel.

“Sebab... sebab awak tu penyibuk. Sejak awak balik sini, keluarga saya asyik cakap pasal awak saja. Awak pandai masaklah, awak itulah awak inilah... Lepas tu, di sekolah pula awak memang sengaja nak cari publisiti murahan. Awak sengaja nak semua orang tahu yang awak itu pandai masak. Konon boleh kalahkan orang perempuan. Sudahlah awak...”

Kerana kelebihan yang dimiliki Daniel, Dalila jadi cemburu. Pelbagai tindakan di luar jangkaan telah dilakukan, sehinggalah memaksa kedua ibu bapa mereka masuk campur. Apa perancangan kedua-dua ibu bapa mereka? Benarkah berperang jalan terbaik?




“Nama yang saya panggil sila ikut saya,” perintah Cikgu Rozali, selaku Guru Unit Disiplin Pengawas.

Nadhirah, Rayyan, Fikri, Liyana dan Dhiya antara pelajar yang terpilih daripada kelas Tingkatan 3 Erebus, kelas pertama.

“Macam mana kamu nak jadi pengawas kalau kamu sendiri datang lewat?”

Apa? Pengawas? Misi memikul tanggungjawab bermula! Mereka dapat jadual bertugas berlainan masa dan tempat. Hari pertama bertugas, Rayyan naik angin dengan seorang pelajar. Pelbagai dugaan dan perkara lucu yang terjadi semasa menyertai Kursus Pengawas. Apa yang berlaku kepada mereka semua? Apakah yang terjadi antara Dhiya dan Fikri, si budak pendiam? Ikutilah kisah mereka.




Hetty Blur melangkah ke alam pekerjaan. Mula-mula kerja sebagai kerani pentadbiran. Seterusnya dinaikkan pangkat kepada Eksekutif Pemasaran. Seumpama namanya, dia blur, blur, blur.

Dia kemudiannya dipinang Mak Kiantan, yang sekampung dengan neneknya di Kuala Pilah. Pinangan diterima setelah Mak Kiantan setuju membayar hantaran sebanyak 50 ribu! Wujudkan cintanya kepada Reez atau hanya demi duit semata-mata?

Robbie, cinta pertamanya kini merupakan rakan sepejabat. Mampukah cintanya kepada Robbie yang pada mulanya hanya pada alam fantasi berputik?

Keutamaan hidupnya RM. Dan Robbie, cinta pertamanya. Diikuti Reez.

Antara Robbie dengan Reez, siapakah pilihan hatinya?



Tapi baru sahaja baca bab satu, fikiran aku asyik dok teringat kat manuskrip sendiri. Hanya ada masa sebulan lagi tapi kenapa aku seperti tak peduli?

Tiada ulasan: