Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Sabtu, 19 Februari 2011

Alkisahnya

"Kau yang tulis ni? Hebat! Tak beritahu aku pun..."

"Kau tulis novel ya? Novel apa?"

"Wei, aku nak beli novel kau!"

"Baguslah tulis novel. Sekurang-kurangnya tak adalah buat kerja yang tak tentu hala."


Antara beberapa reaksi teman-teman dan saudara-mara aku apabila mereka dapat tahu aku menulis novel. Alhamdulillah, setakat ini belum ada lagi yang memperlekehkan kerjaya menulis novel ini. Semuanya memberikan sokongan.

Sejujurnya, aku tidak pernah memberitahu sesiapa selain keluarga dan teman rapat aku berkenaan novel aku. Aku pun pelik macam mana mereka boleh tahu. Rupa-rupanya ada 'promoter' yang tidak berbayar. Hehe.

Bukannya aku tidak mahu memberitahu tetapi aku lebih suka jika mereka membeli novel aku kerana mereka memang hendak beli dan baca. Bukan kerana aku ini sesiapa dengan mereka. Sehingga sekarang pun, ada juga teman-teman aku yang tidak tahu yang aku menulis novel.




Bertahun-tahun juga masa yang aku ambil bagi merealisasikan impian aku ini. Bukan dalam sekelip mata. Banyak pahit dan manis yang terpaksa aku hadapi. Namun alhamdulillah, peluang untuk menulis dan menerbitkan novel pada waktu sekarang tidaklah sesukar dulu. Cuma perlu beratur menunggu giliran dalam barisan yang panjang berjela.

Tiada ulasan: