Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Khamis, 15 Disember 2011

Tahun 2012 Tahun Produktif Kembali?

Sewaktu aku merangka jadual penulisan untuk tahun 2012, aku sempat juga meneliti jadual penulisan tahun-tahun sebelumnya. Ada projek yang tersasar dan ada juga yang melebihi sasaran. Apa yang menariknya, karya-karya aku yang berjaya diterbitkan seakan-akan mempunyai pola.

Tahun 2009, aku diberi peluang menghasilkan sebuah cerpen yang bertemakan puasa dan raya untuk antologi cerpen Remaja @ PTS One 2009 terbitan PTS One.



Tahun 2010, tiga buah novel aku terbit dalam masa setahun. Alhamdulillah, setelah lama menunggu, sekali tiga novel aku terbit dalam jarak masa yang tidak terlalu jauh.







Tahun 2011, zaman 'gelap' kembali semula. Hanya pada hujung tahun, aku berpeluang merasa ada buku baru walaupun perlu berkongsi dengan 8 orang penulis lain.



Tahun 2012? Hmm... Kalau ikut pola ni, adakah tahun depan 3 novel aku akan terbit sekali gus dalam tahun yang sama macam tahun 2010? Aku harap jawapannya ya atau mungkin juga lebih. Mudah-mudahan...

Tiada ulasan: