Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 14 Julai 2014

Kuih Raya Tahun Ini

Alhamdulillah, dah dua minggu kita berpuasa. Ini bermakna lagi dua minggu kita akan menyambut kedatangan bulan Syawal. Mungkin disebabkan itulah kat mana-mana tempat pun sesak dengan orang ramai. SACC Mall, PKNS, Plaza Alam Sentral, Giant, mahupun Aeon Big semuanya penuh dengan orang yang nak shopping raya!

Saya tak risau sangat pasal baju. Pakai aje baju yang ada. Yalah, sebab saya dah banyak baju baru gara-gara badan dah 'mengembang'. Hee~ Saya lebih risaukan kuih raya daripada baju raya. Memandangkan saya dah berazam tahun ni saya tak nak beli kuih raya, maka nak tak nak, kena buat juga walaupun cuma dua tiga jenis. 

Kuih pertama, kuih Cornflakes Coklat. Tak ada masalah. Dah pakar. Ahak~

 

Kuih kedua, Bebola Mentega Kacang. Baru buat beberapa biji. Sengaja nak rasa dulu.

 

Kuih ketiga, Biskut Nestle Cornflakes Klasik.

Kuih keempat, Cornflakes Madu.

Eh?

Dah tak ada kuih lain ke? Balik balik guna Cornflakes dan bahan-bahan yang sama. Cuma tukar perisa dan bentuk aje. Hee~

Tiada ulasan: