Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Selasa, 21 Januari 2020

LBS Bumper Sudah Masuk Kedai Buku!

Sudah 21 hari kita berada pada tahun 2020! Seperti yang telah diuar-uarkan, buku Lawak Budak Sekolah (Isu Bumper) sudah pun diedarkan ke kedai-kedai buku di seluruh Malaysia. Jadi, boleh cari di kedai buku yang berhampiran dengan tempat anda ya. 

Komik-M di Pustaka Rakyat Bangi. (Gambar: Froggypapa)

Pada 20 Januari 2020, genaplah 3 tahun allahyarham Jefferi Abdul Rahman atau lebih dikenali dengan nama pena Poyo pergi meninggalkan dunia ini. Namun begitu, karya-karya beliau masih lagi mendapat tempat dalam hati pembaca. 

Sebenarnya komik Lawak Budak Sekolah merupakan kebangkitan semula beliau selepas jualan Kecemprengman kurang mendapat sambutan di pasaran pada suatu ketika dahulu. Sejujurnya, saya amat kagum akan semangat beliau yang tidak pernah berputus asa dan sentiasa mencari idea baharu demi minat yang mendalam terhadap industri kartun/komik. Hasilnya, Lawak Budak Sekolah kini sudah ada empat buah buku (yang dilukis oleh beliau) mengatasi Kecemprengman.

Jika beliau berputus asa ketika itu dan berhenti melukis, pastinya anda tidak akan dapat melihat Lawak Budak Sekolah pada hari ini! Dan dengar cerita, karya Kecemprengman juga akan disambung! Siapakah pelukisnya? Sama-sama kita nantikan kemunculannya di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2020 ini!

Tiada ulasan: