Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Ahad, 10 Oktober 2021

Budak SMART dan Kugiran SMART Kini di e-Sentral

Cerita Budak SMART ditulis pada sekitar tahun 2008 dalam blog Penulisan2u dan mula dibukukan pada tahun 2010 di bawah rumah penerbitan One Nusantara Sdn. Bhd. Selepas cetakan pertama, buku Budak SMART dicetak kali kedua dengan cover baharu. 

Cover asal (terbitan 2010).


Cerita ini merupakan manuskrip pertama yang saya tulis berdasarkan pengalaman alam persekolahan saya dari sekolah rendah sehingga sekolah menengah tetapi sudah tentulah diolah supaya menjadi lebih menarik. Nama SMART dipilih kerana saya tahu selok-belok sekolah tersebut, jadi lebih senang ditulis daripada direka-reka. 

Cover baharu (cetakan kedua)


Nama SMART diambil daripada nama sekolah di Kuantan iaitu SMK Abdul Rahman Talib.

Kugiran SMART pula merupakan kesinambungan daripada Budak SMART tetapi lebih mengetengahkan tema cita-cita dan impian. 


Self-publishing (terbitan 2012)

Kedua-dua muka hadapan novel ini dilukis oleh arwah sahabat saya, Ikhsan Ise. Al-Fatihah...

Kepada pembaca yang bertanya tentang novel Budak SMART dan Kugiran SMART, maaf, novel ini sudah tiada di pasaran T____T

Tapi, kedua-dua novel remaja ini kini boleh didapati dalam versi e-book di e-Sentral :)


Penerbitan e-book ini merupakan permulaan untuk saya berjinak-jinak dalam penulisan e-book. Memandangkan seiring dengan peningkatan usia ini, kebolehan 'membebel' dalam novel itu sudah hilang sedikit, maka kebanyakan manuskrip yang ditulis jadi pendek-pendek saja T_____T

Jadi, daripada dibiarkan, mungkin boleh diterbitkan dalam versi e-book sahaja kerana penulisan e-book ini tak panjang sangat. He he~ 

Tiada ulasan: