Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Isnin, 11 April 2011

Oh, Kerja!

DALAM sibuk membaikpulih manuskrip "Belum Ada Jodoh", aku juga sempat mencuri masa untuk membaca novel yang sudah lama aku nantikan ini. Jadi, apabila jumpa, terus sambar!



Menjadi pereka besi memang membuatkan Amni sakit jantung! Gaji tidak seberapa sehingga Amni selalu berangan-angan mahu berhenti kerja akibat rasa sengsara.

Tetapi itu belum seberapa! Mari tambahkan kesengsaraan Amni dengan:

*Mr. Phua- Bos yang suka mengarah-arah dan marah-marah melulu serta mata duitan.

*Mun Heng- Kerani yang berhenti kerja secara mendadak. Ms. Liew dan Danny jurujual yang sering lepas tangan. Miss Elaine kerani akaun baru yang pentingkan diri sendiri.

*Adam (merangkap anak Tan Sri)- Arkitek muda pemilik Adam J. Associates yang agak pongah serta banyak kerenah.

Di sela-sela kesibukannya merancang rekaan pesanan klien daripada golongan orang kaya melayani klien yang heboh dan cerewet Amni yang sering diminta bos supaya melawat tapak projek bertemu klien secara langsung!

Semua itu membuatkan Amni sengsara berganda-ganda!

Akhirnya ada sesuatu yang dapat menghapuskan semua kesengsaraan dalam pekerjaan yang dialami Amni.



Dek kerana berjaga malam gara-gara menyiapkan manuskrip "Belum Ada Jodoh", aku hampir terlupa yang hari ini hari Isnin. Hari kerja! Argh, masih ada 10 000 patah perkataan lagi yang perlu dikarang!

Tiada ulasan: