Jemput LIKE page ini :))

Pengerah Jemari

Tentang Aku

Foto saya
Suka menulis, dengar lagu, baca novel dan berangan.

Ahad, 27 Mei 2012

'Baby' Bukan Novel


Bulan ini seorang demi seorang kawan saya dapat anak sulung. Tetapi saya cuma dapat 'baby' ini. Buku latihan Bahasa Malaysia untuk SJKC yang saya tulis.

Menulis buku latihan ini sebenarnya lebih kurang sahaja dengan novel. Ada bab, tema dan 'cerita' tertentu tetapi tulisannya lebih ringkas, banyak gambar, menggunakan bahasa yang betul dan mesti mematuhi silibus. Dan untuk buku latihan darjah satu ini, saya perlu 'menjadi' kanak-kanak. Hehe~

Setakat ini, saya sudah menulis tiga buah buku yang sebegini dan sekarang saya perlu menyiapkan sebuah buku latihan lagi. Jadi, saya terpaksa mengetepikan dahulu kerja-kerja menulis manuskrip novel. Mungkin bulan Jun ini baru dapat menulis semula.

Jadi, untuk mengelakkan blog Taipan Jemari bersawang, saya hidangkan sebuah mini novella untuk anda iaitu Orang Kedua. Sebuah cerita lama yang saya tulis. Maaf jika ada kekurangan kerana saya tidak sempat menyunting cerita ini.

Tiada ulasan: